GRL kullan etsintä peliprojekti
GRL kullan etsintä peliprojekti
Wanhoilla palstoilla mainitsinkin jo hieman tästä, mutta homma on viimein edennyt kun sain ohjelmoitia yhden isoimmista ja vaikeammista asioista toiminta kuntoon. Ei paljoa miltään näytä vielä:
GRL tai Golden North (työnimi) on siis kullankaivuu managerointi peli. Toisin kuin jenkkien tekeleessä (Gold rush - the game) tässä ei päristellä kaikenmaailman härveleillä ja nosteta kilo tolkulla kultaa parissa päivässä, vaan tarkoitus on tehdä todella hard core peli jonka pohjalla on sykkii vuosia kehittämäni koodi joka tuottaa n. 4km2 (isommatkin onnistuu, mutta kentän laskenta aika menee vain absurdin suureksi) alueen johon on ajettu simuloitua eroosiota ja sitä myötä kullan rikastumisprosessia on pyritty simuloimaan jotakuinkin niinkuin se ehkä voisi tapahtua. Itseäni aina peleissä on vaivannut niiden ennalta arvattavuus ja kun opit yhden kentän, pelistä katoaa into. Tahdon tähän peliin todellista prospektointi fiilistä, että edes minä pelin kehittäjänä en oikeastaan tiedä (pelatessa) missä kulta lopulta on vaan saa kokea sen etsimisen ilon... ja surun.
Tarkempia tietoja miten peliä pelataan kertoilen kunhan saan asioita paikalleen, tällä hetkellä pelissä ei varsinaista pelimekaniikkaa ole, mutta se pystyy jo tuottamaan maailmoja joihin lähteä soveltamaan pelimekaniikoita. Ajatus kuitenkin on, että pelaaja käy pitkälti läpi samat rutiinit kuin todellisuudessakin, valtauksen perustamisesta varusteiden hankintaan ja ylläpitoon asti. Unohtamattakaan ihania vihreitä ystäviämme.
Tavoite olisi saada pelistä jonkinlainen pelattava demo ensivuoden lopulle, mutta tietenkin koska tätä tehdään kengännauha budjetilla (toistaiseksi) on homma toistuvasti paussilla arkimurheiden vuoksi. Lopulta olisi tarkoitus saada tästä aikaan jonkinlainen myyntikelpoinen versio PC julkaisu alustalle (esim Steam). Toivon mukaan matkan varrella löytyisi jotain hanke/tuki rahoitusta, että voisi keskittyä täysin tämän toteuttamiseen. Opiskelen peliteknolgiaa ja pelien tutkimusta tällä hetkellä osana Yliopisto opintojani, sieltä siis nyt tullut uutta vauhtia tähänkin projektiin mukavasti.
Ajatuksia? Kannusteita? Trolleja? Tai muuten vain lätinää..
Mutta jostainhan se on alettava. Tässä vaiheessahan kaikki graafinen hyvin karkeaa koska ei ole järkeä sijoittaa aikaa niihin, ennenkuin koodi joka ajaa kaikkea on valmiimpi.GRL tai Golden North (työnimi) on siis kullankaivuu managerointi peli. Toisin kuin jenkkien tekeleessä (Gold rush - the game) tässä ei päristellä kaikenmaailman härveleillä ja nosteta kilo tolkulla kultaa parissa päivässä, vaan tarkoitus on tehdä todella hard core peli jonka pohjalla on sykkii vuosia kehittämäni koodi joka tuottaa n. 4km2 (isommatkin onnistuu, mutta kentän laskenta aika menee vain absurdin suureksi) alueen johon on ajettu simuloitua eroosiota ja sitä myötä kullan rikastumisprosessia on pyritty simuloimaan jotakuinkin niinkuin se ehkä voisi tapahtua. Itseäni aina peleissä on vaivannut niiden ennalta arvattavuus ja kun opit yhden kentän, pelistä katoaa into. Tahdon tähän peliin todellista prospektointi fiilistä, että edes minä pelin kehittäjänä en oikeastaan tiedä (pelatessa) missä kulta lopulta on vaan saa kokea sen etsimisen ilon... ja surun.
Tarkempia tietoja miten peliä pelataan kertoilen kunhan saan asioita paikalleen, tällä hetkellä pelissä ei varsinaista pelimekaniikkaa ole, mutta se pystyy jo tuottamaan maailmoja joihin lähteä soveltamaan pelimekaniikoita. Ajatus kuitenkin on, että pelaaja käy pitkälti läpi samat rutiinit kuin todellisuudessakin, valtauksen perustamisesta varusteiden hankintaan ja ylläpitoon asti. Unohtamattakaan ihania vihreitä ystäviämme.
Tavoite olisi saada pelistä jonkinlainen pelattava demo ensivuoden lopulle, mutta tietenkin koska tätä tehdään kengännauha budjetilla (toistaiseksi) on homma toistuvasti paussilla arkimurheiden vuoksi. Lopulta olisi tarkoitus saada tästä aikaan jonkinlainen myyntikelpoinen versio PC julkaisu alustalle (esim Steam). Toivon mukaan matkan varrella löytyisi jotain hanke/tuki rahoitusta, että voisi keskittyä täysin tämän toteuttamiseen. Opiskelen peliteknolgiaa ja pelien tutkimusta tällä hetkellä osana Yliopisto opintojani, sieltä siis nyt tullut uutta vauhtia tähänkin projektiin mukavasti.
Ajatuksia? Kannusteita? Trolleja? Tai muuten vain lätinää..
Kultaa ja tietotekniikkaa vuodesta 1990 asti https://www.jomsa.fi
Hämypankki 2020 - 2030 | Rautakuru 2022 - 2026 | Kaarrepankki 2003 - 2020
Videoita kaivuista: https://www.youtube.com/c/Jomsatube
Hämypankki 2020 - 2030 | Rautakuru 2022 - 2026 | Kaarrepankki 2003 - 2020
Videoita kaivuista: https://www.youtube.com/c/Jomsatube
Re: GRL kullan etsintä peliprojekti
Työmaata paljon edessä, en ole pelannut Gold Rush peliä, mutta totetus esittelyvideon pohjata oli hyvä.
Jos tuolle tasolle päset niin voin sen 19$ plistä maksaa. Hyvä harrastus muttei varmaankaan kultakaivos.
Toivottavasti eivät ehdi kieltää koneellista kullankaivuuta ennen pelin valmistumista.
Jos tuolle tasolle päset niin voin sen 19$ plistä maksaa. Hyvä harrastus muttei varmaankaan kultakaivos.
Toivottavasti eivät ehdi kieltää koneellista kullankaivuuta ennen pelin valmistumista.
Re: GRL kullan etsintä peliprojekti
Tarkoitat kai Tietokoneellista kullankaivuuta
Tosiaan tämähän tulee ihan eri näkövinkkelistä, enemmän jotain tähän malliin :
Kun tuo jenkki homma on kuvattu pelaajahahmon silmistä, tässä minun versiossani on enemmänkin hallita kokonaisuutta, kuin itse juosta ympäriinsä päättömänä. Gold rush peli toimisi paremmin jos ne ottaisi 95% kullasta pois (olisi jotain haastetta) ja lisäisivät moninpelin (ison pesukoneiston pyörittäminen yksin on vain typerän hidasta ja turhaa kun mobiili pesulaitteella saa paljon parempaa tiliä).
Tällä hetkellä suurin ongelma on veden visualisointi tuossa kartalla. Siellä virtaa itse asiassa vesi ja se on simuloitu, mutta ei mitenkään visualisoitu.
Kultaa ja tietotekniikkaa vuodesta 1990 asti https://www.jomsa.fi
Hämypankki 2020 - 2030 | Rautakuru 2022 - 2026 | Kaarrepankki 2003 - 2020
Videoita kaivuista: https://www.youtube.com/c/Jomsatube
Hämypankki 2020 - 2030 | Rautakuru 2022 - 2026 | Kaarrepankki 2003 - 2020
Videoita kaivuista: https://www.youtube.com/c/Jomsatube
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 31 Elo 2017, 08:58
Re: GRL kullan etsintä peliprojekti
Hyvältä näyttää jomsa! Maksoi mitä maksoi niin jo tuki mielessä olen valmis pelin ostamaan
Tukia saa kyllä pelintekoonkin aika hyvin, kannattaa soitella ja kysellä Suomen Yrittäjiltä, niillä on varmasti aika valmiita polkuja tähän. Pari vuotta sitten ELY:ltä sai kohtuu helposti n. 40k€ rahoituksen, mutta en tiedä miten nyt, tuskin kovin paljon huonommin menee. Myös Leaderilta löytyy apuja ja pientä rahoitusta tällaisiinkin projekteihin, 5-35k€ + mahdolliset investointiavustukset.
Yhteistyöhön kun saat vielä Tankavaaran ja LKL:n (mitkä pitäisi olla melko helppoja saada innostumaan) niin taustalle alkaa tulemaan muskelia ja uskottavuutta rahoituksen hakuun.
Niin ja kun perustat yrityksen, niin käytännössä kaivamisesi kesällä muuttuu tiedon hankinnaksi ja kehitystyöksi = kaivuu reissut ja kulut suoraan vähennyksiin!
Tukia saa kyllä pelintekoonkin aika hyvin, kannattaa soitella ja kysellä Suomen Yrittäjiltä, niillä on varmasti aika valmiita polkuja tähän. Pari vuotta sitten ELY:ltä sai kohtuu helposti n. 40k€ rahoituksen, mutta en tiedä miten nyt, tuskin kovin paljon huonommin menee. Myös Leaderilta löytyy apuja ja pientä rahoitusta tällaisiinkin projekteihin, 5-35k€ + mahdolliset investointiavustukset.
Yhteistyöhön kun saat vielä Tankavaaran ja LKL:n (mitkä pitäisi olla melko helppoja saada innostumaan) niin taustalle alkaa tulemaan muskelia ja uskottavuutta rahoituksen hakuun.
Niin ja kun perustat yrityksen, niin käytännössä kaivamisesi kesällä muuttuu tiedon hankinnaksi ja kehitystyöksi = kaivuu reissut ja kulut suoraan vähennyksiin!
Re: GRL kullan etsintä peliprojekti
Hei kiitti hyvistä vinkeistä. Kyllä noita on tullu pohdittua, mutta pitää saada proof of concept eka toimimaan. En ollu kyllä yhtään hoksannu ajatella taustavoimiksi LKL:ää tahi Kultamuseota. Tai no olin pohtinut, että pitää jossain vaiheessa valokuvia saada wanhojen mainareiden hommista ja 70 - 90 luvun väliseltä ajalta (eritoten alkavasta konekaivuusta) esitysgrafiikkaan, mutta en sen enempää.Kivenkääntäjä kirjoitti: ↑10 Joulu 2017, 13:35Tukia saa kyllä pelintekoonkin aika hyvin, kannattaa soitella ja kysellä Suomen Yrittäjiltä, niillä on varmasti aika valmiita polkuja tähän. Pari vuotta sitten ELY:ltä sai kohtuu helposti n. 40k€ rahoituksen, mutta en tiedä miten nyt, tuskin kovin paljon huonommin menee. Myös Leaderilta löytyy apuja ja pientä rahoitusta tällaisiinkin projekteihin, 5-35k€ + mahdolliset investointiavustukset.
Yhteistyöhön kun saat vielä Tankavaaran ja LKL:n (mitkä pitäisi olla melko helppoja saada innostumaan) niin taustalle alkaa tulemaan muskelia ja uskottavuutta rahoituksen hakuun.
Niin ja kun perustat yrityksen, niin käytännössä kaivamisesi kesällä muuttuu tiedon hankinnaksi ja kehitystyöksi = kaivuu reissut ja kulut suoraan vähennyksiin!
Ja tuo on kyllä niin totta tuo viimeinen "Hei mihin sie nyt kesken työpäivän olet menossa?" ... "Lähen tekemään kenttätutkimusta... nähdään parin viikon päästä"
Kultaa ja tietotekniikkaa vuodesta 1990 asti https://www.jomsa.fi
Hämypankki 2020 - 2030 | Rautakuru 2022 - 2026 | Kaarrepankki 2003 - 2020
Videoita kaivuista: https://www.youtube.com/c/Jomsatube
Hämypankki 2020 - 2030 | Rautakuru 2022 - 2026 | Kaarrepankki 2003 - 2020
Videoita kaivuista: https://www.youtube.com/c/Jomsatube
Re: GRL kullan etsintä peliprojekti
Terve Samppa.
Mielenkiintoiselta vaikuttava projekti, voisin kuvitella itsekin tulevaisuudessa pelaavani.
Itseäni huvitti tuo ajatus TIETOkoneellisen kullankaivun kieltämisestä...
t. Mullis'
Mielenkiintoiselta vaikuttava projekti, voisin kuvitella itsekin tulevaisuudessa pelaavani.
Itseäni huvitti tuo ajatus TIETOkoneellisen kullankaivun kieltämisestä...
t. Mullis'
Re: GRL kullan etsintä peliprojekti
Itse asiassa hoksasinkin nyt kun sanoit... että sinulle tuskin Lontoon murre tuottaa ongelmia, mutta joillekin saattaa. Täytyy varmaan alkaa suunnitella systeemiä lokalisaatiolle (eri kieliversiot) ainakin EN, FI ja varmaan GER (simulaatiot kovassa huudossa saksan maalla kuulemma)
Kultaa ja tietotekniikkaa vuodesta 1990 asti https://www.jomsa.fi
Hämypankki 2020 - 2030 | Rautakuru 2022 - 2026 | Kaarrepankki 2003 - 2020
Videoita kaivuista: https://www.youtube.com/c/Jomsatube
Hämypankki 2020 - 2030 | Rautakuru 2022 - 2026 | Kaarrepankki 2003 - 2020
Videoita kaivuista: https://www.youtube.com/c/Jomsatube
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 11 Marras 2017, 19:20
Re: GRL kullan etsintä peliprojekti
Vaikuttaa mielenkiintoiselta projektilta ja pakkohanse ostaa olisi Gold rushia olen vr:nä Oculus/Vorpx voimin pelannut ja toimii tyydyttävästi. Päivityksiä tulee hyvää tahtia ja meininki paranee. Täysi Oculustuki olisi iso +
Ei hyvä peli mahtigraffoja kaipaa. Aikoinaan tullut Nintendoa ja C64:sta hakattua ja pelit oli loistavia.
Tsemiä projektiin!
Ei hyvä peli mahtigraffoja kaipaa. Aikoinaan tullut Nintendoa ja C64:sta hakattua ja pelit oli loistavia.
Tsemiä projektiin!
Re: GRL kullan etsintä peliprojekti
Ei ole tulossa VR tukea tähän peliin. Tai en ainakaan näe mitään syytä sille, koska tätä ei "ajeta" First Personina, vaan enemmän taivas näkymästä. Joskin olisihan se kiintoisa aspekti siihenkin.
Kultaa ja tietotekniikkaa vuodesta 1990 asti https://www.jomsa.fi
Hämypankki 2020 - 2030 | Rautakuru 2022 - 2026 | Kaarrepankki 2003 - 2020
Videoita kaivuista: https://www.youtube.com/c/Jomsatube
Hämypankki 2020 - 2030 | Rautakuru 2022 - 2026 | Kaarrepankki 2003 - 2020
Videoita kaivuista: https://www.youtube.com/c/Jomsatube
Re: GRL kullan etsintä peliprojekti
Tässä kouluhommien, firman hommien, työhommien ja miljoonan muun projektin ohessa ehdin hieman kikkailla tämänkin parissa.
Löysin kiintoisan algoritmin jota testasin peliin: Tekee suhteellisen nopeasti kivan näköisiä "drainage patterneja", mutta on todella epätieteellinen ja en usko ettäl opulta käytän tätä algoritmia kuitenkaan.
Ja mitä edelliseen viestiini tulee, olen alkanut pohtia, että ehkä minun pitää muuttaa sittenkin pelin premiisiä juurikin enemmän "1st person" näkökulmaan, koska tuo VR olisi huima juttu tehdä. Pitäisi vain ensin investoida itselle VR laitteisiin ja siihen uppoaisi rapea tonni ainakin.
Löysin kiintoisan algoritmin jota testasin peliin: Tekee suhteellisen nopeasti kivan näköisiä "drainage patterneja", mutta on todella epätieteellinen ja en usko ettäl opulta käytän tätä algoritmia kuitenkaan.
Ja mitä edelliseen viestiini tulee, olen alkanut pohtia, että ehkä minun pitää muuttaa sittenkin pelin premiisiä juurikin enemmän "1st person" näkökulmaan, koska tuo VR olisi huima juttu tehdä. Pitäisi vain ensin investoida itselle VR laitteisiin ja siihen uppoaisi rapea tonni ainakin.
Kultaa ja tietotekniikkaa vuodesta 1990 asti https://www.jomsa.fi
Hämypankki 2020 - 2030 | Rautakuru 2022 - 2026 | Kaarrepankki 2003 - 2020
Videoita kaivuista: https://www.youtube.com/c/Jomsatube
Hämypankki 2020 - 2030 | Rautakuru 2022 - 2026 | Kaarrepankki 2003 - 2020
Videoita kaivuista: https://www.youtube.com/c/Jomsatube