GRL kullan etsintä peliprojekti
Lähetetty: 09 Joulu 2017, 03:24
Wanhoilla palstoilla mainitsinkin jo hieman tästä, mutta homma on viimein edennyt kun sain ohjelmoitia yhden isoimmista ja vaikeammista asioista toiminta kuntoon. Ei paljoa miltään näytä vielä:
GRL tai Golden North (työnimi) on siis kullankaivuu managerointi peli. Toisin kuin jenkkien tekeleessä (Gold rush - the game) tässä ei päristellä kaikenmaailman härveleillä ja nosteta kilo tolkulla kultaa parissa päivässä, vaan tarkoitus on tehdä todella hard core peli jonka pohjalla on sykkii vuosia kehittämäni koodi joka tuottaa n. 4km2 (isommatkin onnistuu, mutta kentän laskenta aika menee vain absurdin suureksi) alueen johon on ajettu simuloitua eroosiota ja sitä myötä kullan rikastumisprosessia on pyritty simuloimaan jotakuinkin niinkuin se ehkä voisi tapahtua. Itseäni aina peleissä on vaivannut niiden ennalta arvattavuus ja kun opit yhden kentän, pelistä katoaa into. Tahdon tähän peliin todellista prospektointi fiilistä, että edes minä pelin kehittäjänä en oikeastaan tiedä (pelatessa) missä kulta lopulta on vaan saa kokea sen etsimisen ilon... ja surun.
Tarkempia tietoja miten peliä pelataan kertoilen kunhan saan asioita paikalleen, tällä hetkellä pelissä ei varsinaista pelimekaniikkaa ole, mutta se pystyy jo tuottamaan maailmoja joihin lähteä soveltamaan pelimekaniikoita. Ajatus kuitenkin on, että pelaaja käy pitkälti läpi samat rutiinit kuin todellisuudessakin, valtauksen perustamisesta varusteiden hankintaan ja ylläpitoon asti. Unohtamattakaan ihania vihreitä ystäviämme.
Tavoite olisi saada pelistä jonkinlainen pelattava demo ensivuoden lopulle, mutta tietenkin koska tätä tehdään kengännauha budjetilla (toistaiseksi) on homma toistuvasti paussilla arkimurheiden vuoksi. Lopulta olisi tarkoitus saada tästä aikaan jonkinlainen myyntikelpoinen versio PC julkaisu alustalle (esim Steam). Toivon mukaan matkan varrella löytyisi jotain hanke/tuki rahoitusta, että voisi keskittyä täysin tämän toteuttamiseen. Opiskelen peliteknolgiaa ja pelien tutkimusta tällä hetkellä osana Yliopisto opintojani, sieltä siis nyt tullut uutta vauhtia tähänkin projektiin mukavasti.
Ajatuksia? Kannusteita? Trolleja? Tai muuten vain lätinää..
Mutta jostainhan se on alettava. Tässä vaiheessahan kaikki graafinen hyvin karkeaa koska ei ole järkeä sijoittaa aikaa niihin, ennenkuin koodi joka ajaa kaikkea on valmiimpi.GRL tai Golden North (työnimi) on siis kullankaivuu managerointi peli. Toisin kuin jenkkien tekeleessä (Gold rush - the game) tässä ei päristellä kaikenmaailman härveleillä ja nosteta kilo tolkulla kultaa parissa päivässä, vaan tarkoitus on tehdä todella hard core peli jonka pohjalla on sykkii vuosia kehittämäni koodi joka tuottaa n. 4km2 (isommatkin onnistuu, mutta kentän laskenta aika menee vain absurdin suureksi) alueen johon on ajettu simuloitua eroosiota ja sitä myötä kullan rikastumisprosessia on pyritty simuloimaan jotakuinkin niinkuin se ehkä voisi tapahtua. Itseäni aina peleissä on vaivannut niiden ennalta arvattavuus ja kun opit yhden kentän, pelistä katoaa into. Tahdon tähän peliin todellista prospektointi fiilistä, että edes minä pelin kehittäjänä en oikeastaan tiedä (pelatessa) missä kulta lopulta on vaan saa kokea sen etsimisen ilon... ja surun.
Tarkempia tietoja miten peliä pelataan kertoilen kunhan saan asioita paikalleen, tällä hetkellä pelissä ei varsinaista pelimekaniikkaa ole, mutta se pystyy jo tuottamaan maailmoja joihin lähteä soveltamaan pelimekaniikoita. Ajatus kuitenkin on, että pelaaja käy pitkälti läpi samat rutiinit kuin todellisuudessakin, valtauksen perustamisesta varusteiden hankintaan ja ylläpitoon asti. Unohtamattakaan ihania vihreitä ystäviämme.
Tavoite olisi saada pelistä jonkinlainen pelattava demo ensivuoden lopulle, mutta tietenkin koska tätä tehdään kengännauha budjetilla (toistaiseksi) on homma toistuvasti paussilla arkimurheiden vuoksi. Lopulta olisi tarkoitus saada tästä aikaan jonkinlainen myyntikelpoinen versio PC julkaisu alustalle (esim Steam). Toivon mukaan matkan varrella löytyisi jotain hanke/tuki rahoitusta, että voisi keskittyä täysin tämän toteuttamiseen. Opiskelen peliteknolgiaa ja pelien tutkimusta tällä hetkellä osana Yliopisto opintojani, sieltä siis nyt tullut uutta vauhtia tähänkin projektiin mukavasti.
Ajatuksia? Kannusteita? Trolleja? Tai muuten vain lätinää..