Sivu 2/2

Re: GRL kullan etsintä peliprojekti

Lähetetty: 13 Joulu 2019, 16:45
Kirjoittaja jomsa
Noniin, tämä homma on meinannut hautautua kokonaan. Mutta tuo demo tyssäsi aiemmin vähän siihen sen omaan mahdottomuuteen ja palasin suunnittelupöydälle. Olen kirjoitellut maisemanluonti algoritmia täysin uusiksi osana Yliopisto opintojani ja jotka noita jootuubi juttujani seurailee onkin jo nähneet tämän. Mutta tässä on viimeisimmän version generointi. Tässä mikä on parasta, verrattuna noihin aiempiin on se, että minuuttien tai peräti kymmenien minuuttien simulaation sisään tämä ajaa sekunneissa. Toki kääntöpuolena nyt sitten on se, että olen joutunut antamaan periksi aika paljosta osasta tarkkuutta noin "geoleogisessa" näkökulmassa. Yritän tässä muistuttaa itselleni jatkuvasti, että kyseessä on peli, eikä emäkallion löytävä tekoäly.

Alla liite viimeisestä generaatiosta :
lklforumeille.jpg
lklforumeille.jpg (116.3 KiB) Katsottu 4030 kertaa
Kyseessähän siis tuollainen värikorkeuskartta 3D perspektiivissä toistsaiseksi. Yritän saada tuon algoritmin niin, että se generoi kohtuu uskottavia ja loogisia joki/puro uomia kohtuu suurella varmuudella. Se mikä parasta on, että se miten tuo nyt tekee tuon, perustuu vektorikenttään niin pystyn myöhemmin ripottelemaan kullan sopivalla fysiikkalaskennalla ja teoriassa sen pitäisi hilautua sellaisiin paikkoihin mistä sitä voisi kuvitella löytävänsä. Ilman, että simuloi jokaisen maamurusen matkaa kuten aiemmin.

Nykyisellään tuossa on muutamia ongelmia. Se luo hyvin outoja kalliomuodostelmia jotka eivät ainakaan näin Lemmenjokilaisen silmään näytä tutuilta mitenkään, eli tuollaisia kanjonimaisia rakenteita. Toinen asia mikä toistaiseksi uupuu kokonaan on, leveät jokilaaksot. Nuo kaikki ovat aika tarkalleen V profiilimaisia jokilaaksoja, olisi kiva saada vaihtelua.