Paljastelu ja Kansallispuisto

Keskustelua metallinilmaisimien käytöstä
TeemuJ
Viestit: 70
Liittynyt: 31 Heinä 2018, 13:37
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Paljastelu ja Kansallispuisto

Viesti Kirjoittaja TeemuJ » 12 Touko 2022, 06:46

Ainakin itse kun pari vuotta sitten ilmoitin tutkimuksista, sain jopa kehuja, että kun kaikki tekisikin näin. Eli lyhykäisyydessään, kartta siihen merkataan ääriviivoin tutkimusalue. Tämä kasa karttoja meni suoraan Metsähallituksen alueesta vastaavalle taholle. Liitteeksi tutkimusaikataulu, itse laitoin parin päivän tarkkuuteen asian. Karttoihin laitoin yleiskartan, josta saa kiinni alueen sijainnista, sekä tarkemmat kartat itse kohteesta (näissä näkyi mahdolliset rauhoitus alueet ja voimassa olevat valtauksen)

Tässä ilmoituksen jälkeen osa saamastani viestistä Metsähallituksen Heikki Remekseltä:

"On hyvä, että tutkimuskohteet on etukäteen määritetty tarkasti ja Teillä on ihan riittävällä tasolla. Monilla on erittäin huonot ilmoitukset. Tarkoitus on tarkemmilla esityksillä ohjata olla tekemästä vahinkoja - ei kieltää."

Patskuränni
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Maalis 2018, 13:00

Re: Paljastelu ja Kansallispuisto

Viesti Kirjoittaja Patskuränni » 26 Maalis 2023, 20:53

Mielestäni kausimaksu kultahippujen etsintään metallinpaljastimella valtionmailla olisi hyvä idea. Australian tapaan, siellä taitaa pakollinen kurssi olla jonka jälkeen etsintää saa suorittaa. Kultahippujen löytyminen on erittäin haastavaa, enkä usko että siitä olisi haittaa kenellekkään kun jäljet peittää.

Vastaa Viestiin