Kesä tulee Koronan jälkeen

Kaikkea pohjakallion ja perämaiden väliltä
smakine

Re: Kesä tulee Koronan jälkeen

Viesti Kirjoittaja smakine » 23 Maalis 2020, 23:39

HannuF kirjoitti:
23 Maalis 2020, 15:45
smakine kirjoitti:
23 Maalis 2020, 14:18
Kyllä mä mökin taas laanilasta varasin ja viikko juhannuksen jälkeen pelipaikoille perheen kera ilmestyn, oli korona tai ei. Introvertille ei ihmisten välttely ole mikään ongelma ja itse en riskiryhmiin kuulu.
Eihän koronan kanssa olisi mitään ongelmaa n.95% kanssa kansasta, mutta sitten on se 5%, joka ei yksinkertaisesti välitä. Tämä 5% pitää huolen siitä että korona on ongelma ja tulee olemaan sitä vielä pitkään..
Aivan, ja jos jollekin, joillekin perheestä sattuu kuitenkin olemaan, taikka saa tartunnan niin hoitopuolella mielellään otetaan vastaan, kun siinä kulmantakana kuitenkin ovat.
Tuntuu niinkun kuuluisit siihen viiteen prosenttiin.
Mulle ei nyt ihan avaudu tämä HannuF:n viesti?? Minä pysyn niin kaukana ihmisistä kuin pystyn jo ihan normaalielämässäni, että sen puoleen karanteeni ei mun elämääni vaikuta. Olen jo oma-aloitteisessa karanteenissa ehtinyt olemaankin todennäköisen altistuksen vuoksi kunnes uusintatesteissä tartunta todettiin vääräksi hälytykseksi. Oli ihan valtakunnan tasolla uutinen..

Mitä turhemmalta nämä koronan vastaiset toimet tuntuvat sen tehokkaammin ne oikeasti toimivat. Korona tappaa n. neljä ihmistä sadasta ja yli 99% todennäköisyydellä kuolleet kuuluvat johonkin riskiryhmään. Asianmukainen hoito kuitenkin pudottaa kuolleisuutta huomattavasti.

Koronan vastaiset toimet ovat juurikin suunnattu tätä riskiryhmää silmälläpitäen. Moni riskiryhmäläinen tulee silti, ennemmin tai myöhemmin, sairastamaan koronan. Tärkeintä on, että kaikille riskiryhmään kuuluville pystytään tarjoamaan asianmukaista hoitoa, jolloin taudista paranemisen mahdollisuus moninkertaistuu. Jos kaikki sairastuvat samaan aikaan, käy kuin italiassa. Yhtä hyvin toki Suomessa olisi voinut käydä kuin italiassa, joka yllätettiin housut kintuissa. Todennäköistä on ettei tilanne suomessa olisi ehtinyt ihan niin katastrofaaliseksi kuin italiassa, lähinnä kulttuurillisista ja maantieteellisistä eroista johtuen. Toisaalta Italia toimi, haluamattaan, varoituksena meille muille että ymmärsimme mitä tuleman pitää ja varautua siihen.

Koronaa vastaan Suomessa toteutetut toimet ovat riitäviä ja hysteriaan ei tosiaan ole mitään syytä. Mutta jo yksikin idiootti väärässä paikassa väärään aikaan voi olla melkoinen kuorma terveydenhuollolle. Tämä on juurikin se syy miksi koronan vastaiset toimet on pakko ylimitoittaa. Ja valitettavasti näitä idiootteja suomenmaahankin mahtuu. (jenkkilässä niistä tehdään presidenttejä.. :lol: )

Jos viruksen keskimääräinen kuolleisuus lähentelisi 15 prosenttia niin kyseessä olisi aivan eriluokan katastrofi joka oikeasti lamaannuttaisi koko maailman. Koronan taloudelliset vaikutukset jatkuvat pitkään mutta niihinkin on jo reagoitu. Vasta aika näyttää oliko toimet riittäviä, taloudella kun ei ole mitään tekemistä järjen kanssa..

Yhteen hiileen puhaltamalla tästä selvitään ja minut löytää viikko juhannuksen jälkeen joko rönkön nelosilta tai palsilta, ulkonaliikkumiskiellosta huolimatta. Pysykää kaukana, introvertti kiittää!! :D

jomsa

Viesti Kirjoittaja jomsa » 24 Maalis 2020, 12:20

Itsellä näyttäisi nyt huoltoajot kuitenkin jotenkin toteutuvan. Siinä on etuja kun on kotoisin Lemmenjoelta niin sukuahan riittää siellä sitten.
Kultaa ja tietotekniikkaa vuodesta 1990 asti.
Kaarrepankki 2003 - 2020
JOMSATUBE videoita kaivuusta ja muusta :
https://www.youtube.com/channel/UCoPZwp ... JjKnkSF99Q

Hardyman

Viesti Kirjoittaja Hardyman » 06 Huhti 2020, 17:07

Nyt on kuitenkin pumput ja generaattori testattu, oli todella lämmin päivä länsirannikolla (+15 C ) ja myös pitkä ränni on koottuna, koska olen tehnyt ränniin pieniä muutoksia veden syöttöön, seulaan ja rihloihin mutta ei mitään radikaalia "kaikki uusiksi" remppaa! Josko tuo nyt toimisi, niinkuin olen suunnitellut? Sitä on kuitenkin vielä testattava erilaisilla rihloilla, ennen tosi koitosta!

Toivotaan, että liiton valtauksille pääsee, myös tulevana kesänä, eikä koronasta olisi enää silloin haittaa? muuten tulee pitkä odotus?

Hannu55

Viesti Kirjoittaja Hannu55 » 07 Huhti 2020, 16:30

Smakine kirjoitti:
"Mitä turhemmalta nämä koronan vastaiset toimet tuntuvat sen tehokkaammin ne oikeasti toimivat. Korona tappaa n. neljä ihmistä sadasta ja yli 99% todennäköisyydellä kuolleet kuuluvat johonkin riskiryhmään. Asianmukainen hoito kuitenkin pudottaa kuolleisuutta huomattavasti."

Uusimpien tietojen, joita minä olen lukenut, mukaan koronakuolleisuus on PALJON pienempi. Tartunnan saaneista n. 80% on täysin oireettomia. Sairastuneista suurin osa on lieviä. Sairaalahoitoon joutuu sairastuneista ehkä 5 - 15 %, joista muutama kuolee hoidosta huolimatta. Siis kokonaisuudessaan 1-2 tuhannesta TARTUNNAN saaneesta voi kuolla koronan aiheuttamaan tautiin.

Mutta näitä tietojahan on niin monenlaisia. Mikä sitten on se oikea?

Vastaa Viestiin