3M nomad ostetaan

Välineiden, valtausten ja muun ostoa myyntiä vuokrausta jne.
Pale
Viestit: 5
Liittynyt: 27 Tammi 2019, 22:01

3M nomad ostetaan

Viesti Kirjoittaja Pale » 28 Tammi 2019, 00:28

Terve.oisko kellään 3M nomad pohjallista mattoa myytävänä asevelihintaan.kertokaapa käyttäjät miten kyseinen matto on toiminut.mulla on nyt käytössä miners moss ja uritettu kumimatto pohjalla.lapiolla kaivan.tahtoisin yksinkertaistaa homman yhellä matolla ja olen kuullut hyvää 3M nomadista.

Pale
Viestit: 5
Liittynyt: 27 Tammi 2019, 22:01

Re: 3M nomad ostetaan

Viesti Kirjoittaja Pale » 28 Tammi 2019, 17:18

Muistan että eräs itäsuomalainen olikohan joensuun seutuvilla, niin sillä oli kyseistä mattoa (kehu sitä kovasti).mutta nyt kun on tämä uusi voorumi niin enhän minä ennään muista sen nimeä .tais olla hemminki, muistaakseni tai sinnepäin .

matson1
Viestit: 273
Liittynyt: 14 Syys 2017, 15:11

Re: 3M nomad ostetaan

Viesti Kirjoittaja matson1 » 28 Tammi 2019, 18:18

Tais olla humppa.

Pale
Viestit: 5
Liittynyt: 27 Tammi 2019, 22:01

Re: 3M nomad ostetaan

Viesti Kirjoittaja Pale » 28 Tammi 2019, 22:34

Hyvä kiitos.hoolla se oli 🖒

Pale
Viestit: 5
Liittynyt: 27 Tammi 2019, 22:01

Re: 3M nomad ostetaan

Viesti Kirjoittaja Pale » 01 Helmi 2019, 13:29

Nyt mulla on tievossa mistä saapi tätä mattoa.
Mun pitäs tilata ison maton ,enkä tarvi kun ehkä 1/3 osan itelle.
Löytyykö kaivajia jotka tahtoisi että yksikään hippu ei valusi virran mukana pois rännistä :) .
Voisimma panna puoleksi niin puolettuu kustannukset.
Otahan heti yhteyttä yveenä kun mun pitäisi pian päättää.viikko menee tilauksesta.

Eli matto on 3M nomad terra 8150 14mm paksu omalla pohjalla . Rihlat ja verkkoa päälle niin muuta ei tartte.

HannuF
Viestit: 167
Liittynyt: 31 Elo 2017, 19:23
Paikkakunta: Heby Ruotsi

Re: 3M nomad ostetaan

Viesti Kirjoittaja HannuF » 01 Helmi 2019, 19:59

Pale kirjoitti:
28 Tammi 2019, 00:28
Terve.oisko kellään 3M nomad pohjallista mattoa myytävänä asevelihintaan.kertokaapa käyttäjät miten kyseinen matto on toiminut.mulla on nyt käytössä miners moss ja uritettu kumimatto pohjalla.lapiolla kaivan.tahtoisin yksinkertaistaa homman yhellä matolla ja olen kuullut hyvää 3M nomadista.
Saako kysyä millä tavoin tuo 3m nomad on parempi kun miners moss.
Pohjallinen matto on hankalampi putsata kun pohjaton. Pohjattoman alla kun pitää rihlattua kumimattoa niin työ käy joutusaan.
Ruotsinsuomalainen kullankaivaja Lemmenjoen Kaarreojalla.

Pale
Viestit: 5
Liittynyt: 27 Tammi 2019, 22:01

Re: 3M nomad ostetaan

Viesti Kirjoittaja Pale » 01 Helmi 2019, 23:35

Saat kysyä.olen käyttänyt 2 kesää 10mm paksua mossia.
Ränni on 30cm ja mossi kautta rauta rihlat/verkko on 2metrin matkalla .mossi on yllättävän huokonen/veltto ,lisäksi se on kasvanut pituutta (venynyt).
Pesutilanne on seuraavaa .sankko ränninpäähän.rihlasto irti.mossi pois,kumimatto pois.sitte ränni on tyhjä.no eipä ookkaan valutan yläpäästä vettä ja huomaan lähes jokakerta hienoakultaa yläpäässä ja hiukan mustaa hiekkaa .ei hyvä.joskus käy niin että ennen ensimmäistä rihlaa niin mossi on noussu keskeltä 10mm irti kumipohjasta ja kumipohja on täyttynyt mustasta hiekasta.ei hyvä.tympeä pessä eka kumimatto .sitte vielä mossi.pesu on tarkkaa työtä.pelkään että hienoakultaa karkaa kumimaton alakautta.
En osaa sanoa onko nomadi parempi mutta uskon että yllä mainittu tapahtuma yksinkertaistuu yhellä matolla,sanoisin että nomad toimii varmemmin.uskon myös että hienokulta pääsee huonommin karkaamaan pohjallisella matolla.käsittääkseni nomadin spagetti on tihiämpi ja hiukan jämäkämpi.lisäksi nomadi on hiukan paksumpi (14mm )pohjankans.

Vastaa Viestiin