Ostetaanko porukalla valtaus?

Välineiden, valtausten ja muun ostoa myyntiä vuokrausta jne.
Avatar
jomsa
Viestit: 236
Liittynyt: 17 Heinä 2017, 13:57

Re: Ostetaanko porukalla valtaus?

Viesti Kirjoittaja jomsa » 18 Elo 2020, 11:43

6PNP kirjoitti:
18 Elo 2020, 11:35
Paljonko tällainen valtaus maksaa? Suurinpiirtein niin voidaan miettiä montako osakasta tarvitaan?
Tässä yhtä uutta valtausta ollut avustamassa. Em. valtauksen koko 7ha.. .niin siihen kuuluu ainakin se lupamaksu, olikohan 800€ ... plus pantti jonka koko vaihtelee riippuen käytetyistä menetelmistä ja sijainnista ilmeisesti kaikkea maan ja taivaan väliltä. Esim oma 3ha tonttini pantti oli 2000€ .. mutta käsittääkseni se johtuu vain siitä "koska Lemmenjoki?" .. mutta ilmeisesti reilusti alle senkin voi päsätä jopa 7ha tontilla. Joka tapauksessa varautuisin vähintään 4000€ kuluihin niin jää liikkumatilaa.
Kultaa ja tietotekniikkaa vuodesta 1990 asti https://www.jomsa.fi
Hämypankki 2020 - 2030 | Rautakuru 2022 - 2026 | Kaarrepankki 2003 - 2020
Videoita kaivuista: https://www.youtube.com/c/Jomsatube

TexWiller
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Elo 2020, 06:50

Re: Ostetaanko porukalla valtaus?

Viesti Kirjoittaja TexWiller » 18 Elo 2020, 13:24

Heips!
Kävin eilen katsastamassa tämän ketjun aamusta ja tuli tunne, että ei yhteisomistus nyt saanut tuulta purjeisiin toivotulla tavalla. Malttamattomana ennen kuin on myöhäistä (edellinen myynti-ilmoitus ehti olla viikon auki) otin yhteyttä myyjään ja tein oman tarjouksen.

Joudun siis jättämään omalta osin tämän porukkatarjouksen tällä kertaa välistä.

LuppaKorva
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Heinä 2018, 22:21

Re: Ostetaanko porukalla valtaus?

Viesti Kirjoittaja LuppaKorva » 19 Elo 2020, 09:02

Ensi viikon lopulla menossa katsomaan paikkaa, ellei sitä ole siihen mennessä myyty. Oman tarjouksen ja kimpan rajoilla siis häijyn. Toisin sanoen vastaukseni on ehdoton ehkä!

HV83
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Kesä 2020, 19:42

Re: Ostetaanko porukalla valtaus?

Viesti Kirjoittaja HV83 » 19 Elo 2020, 10:14

Kyllä taitaa tämä valtaus mennä niin nopeesti ettei kimppahomma toteudu... Mutta ei unohdeta mahdollisuutta porukalla hommattuun valtaukseen, kyllähän siellä kaivettavia paikkoja on vielä vaikka kuinka.
Itse ainakin tahtoisin olla vähän perusteellisempi asian suhteen kuin tehdä hätäisiä päätöksiä nyt heti.

Arskafin
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Loka 2020, 10:28

Re: Ostetaanko porukalla valtaus?

Viesti Kirjoittaja Arskafin » 05 Loka 2020, 10:33

Hannu55 kirjoitti:
13 Elo 2020, 22:24
Taas on kullankaivuulupa-alue myynnissä. Jos löytyy vähintään 5 kaivajaa porukkaan, niin olen mukana. Ja saa minun puolestani olla vaikka 15 innokasta kaivajaa. Mutta nopeita päätöksiä pitäisi tehdä.
Kuten aikaisemmin mainitsin, minun aikani riittää n. 1 viikon lapinmatkaan vuosittain, eli en juuri tuota paikkaa pitkään kuluttaisi.

Mahdolliset ja ehdolliset kiinnostukset voi kirjoittaa tähän ketjuun, niin jatketaan keskustelua. T. Hannu
Jos uusia paikkoja tulee tarjolle ja kimppaa etsitään kasaan voin olla kiinnostunut kunhan budjetti pysyy aisoissa.

HannuF
Viestit: 167
Liittynyt: 31 Elo 2017, 19:23
Paikkakunta: Heby Ruotsi

Re: Ostetaanko porukalla valtaus?

Viesti Kirjoittaja HannuF » 05 Loka 2020, 12:04

Alkurysäyksen jälkeen seuraavat kymmenen vuotta 50€/ha vuosi.
Omaan valtaukseeni Lemmenjoella sain Ruotsista kahdentoista osakkaan porukan kokoon tunnissa.
Enemmänkin olisi tulijoita ollut.
Käykäät päälle.
Ruotsinsuomalainen kullankaivaja Lemmenjoen Kaarreojalla.

PekkaR
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Heinä 2020, 11:50

Re: Ostetaanko porukalla valtaus?

Viesti Kirjoittaja PekkaR » 21 Joulu 2020, 21:35

Arskafin kirjoitti:
05 Loka 2020, 10:33
Hannu55 kirjoitti:
13 Elo 2020, 22:24
Taas on kullankaivuulupa-alue myynnissä. Jos löytyy vähintään 5 kaivajaa porukkaan, niin olen mukana. Ja saa minun puolestani olla vaikka 15 innokasta kaivajaa. Mutta nopeita päätöksiä pitäisi tehdä.
Kuten aikaisemmin mainitsin, minun aikani riittää n. 1 viikon lapinmatkaan vuosittain, eli en juuri tuota paikkaa pitkään kuluttaisi.

Mahdolliset ja ehdolliset kiinnostukset voi kirjoittaa tähän ketjuun, niin jatketaan keskustelua. T. Hannu
Jos uusia paikkoja tulee tarjolle ja kimppaa etsitään kasaan voin olla kiinnostunut kunhan budjetti pysyy aisoissa.

Täällä tuore palstalainen herättelee ketjua henkiin ja kyselee, että vieläkö olisi mielenkiintoa yhteisen valtauksen hankintaan, tai onko joku saanut vihiä mahdollisesti markkinoilla olevista valtauksista? Itselläkin Lapin reissut valitettavasti rajoittuvat viikkoon tai pariin vuodessa ja olen vielä niin noviisi, että mielellään lähtisin kokeneempien matkaan tässä asiassa

Arskafin
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Loka 2020, 10:28

Re: Ostetaanko porukalla valtaus?

Viesti Kirjoittaja Arskafin » 24 Joulu 2020, 20:06

Joo hiljasta on pidellyt.Itsekin pystyisi satunnaisesti olemaan paikalla ja siksi ei viitsi ihan hitoksee omaisuutta sijoittaa joten kimppana homma toimisi hyvin.

PekkaR
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Heinä 2020, 11:50

Re: Ostetaanko porukalla valtaus?

Viesti Kirjoittaja PekkaR » 25 Joulu 2020, 09:57

Arskafin kirjoitti:
24 Joulu 2020, 20:06
Joo hiljasta on pidellyt.Itsekin pystyisi satunnaisesti olemaan paikalla ja siksi ei viitsi ihan hitoksee omaisuutta sijoittaa joten kimppana homma toimisi hyvin.
Miten käytännössä tällaisen porukan yhteishanke toimisi? Ihan käytännön asioita mietin kun eri puolilta väkeä kokoontuu, eri aikaan paikan päällä jne. yhteiset pelisäännöt, talousasiat ja kaikki yhteydenpidosta alkaen

matson1
Viestit: 273
Liittynyt: 14 Syys 2017, 15:11

Re: Ostetaanko porukalla valtaus?

Viesti Kirjoittaja matson1 » 25 Joulu 2020, 12:53

Pienenä vinkkinä että kannattaa kerätä se porukka jo nyt valmiiksi ja sopia asiat, ei sitten kun joku laittaa valtauksen myyntiin, saattaa olla niin että valtaus on mennyt ennen kuin porukka on kasassa ja asiat sovittu.

Vastaa Viestiin